CZY WARTO PROWADZIĆ KAMPANIE ADWORDS SAMODZIELNIE?  

Prowadzenie kampanii AdWords

Chcąc skorzystać z reklam płatnych w Google wiele osób zastanawia się czy prowadzenie kampanii reklamowej zlecić wyspecjalizowanej firmie czy poprowadzić ją samodzielnie. Zasadniczo dostęp do prowadzenia kampanii ma każdy. Bez trudu można też skorzystać z narzędzi, które ułatwiają zaplanowanie skutecznej kampanii AdWords. Jednak mimo wszystko warto zlecić to specjaliście. Dlaczego?

System AdWords

System reklamowy Google AdWords podlega ciągłym zmianom. Oczywiście są pewne ustawienia domyślne, a w internecie nie brakuje wskazówek jak poprowadzić kampanię. Jednak bez szczegółowej wiedzy i znajomości wszystkich ustawień grozi nam utrata budżetu na reklamy, które nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Podpowiedzi ze strony samego systemu też niekoniecznie muszą być trafione. Nieprawidłowo skonfigurowana kampania reklamowa Google AdWords nie przełoży się na wzrost sprzedaży, a to jest celem nadrzędnym.

Słowa kluczowe

Do przeprowadzenia skutecznej kampanii reklamowej konieczne jest wybranie właściwych fraz kluczowych. Często bez znajomości specyfiki marketingu internetowego i zachowań klientów sieci, możemy mieć mylne przekonania na temat tego czego klienci poszukują, a tym bardziej sposobu w jaki to robią. Zazwyczaj opieramy się na subiektywnych ocenach. Specjaliści w dziedzinie reklamy AdWords, ale też pozycjonowania, doskonale wiedzą jakie słowa kluczowe wybrać aby pozyskać wartościowy ruch i jednocześnie wygrywać z konkurencją w branży. Wybór słów kluczowych to jednak nie wszystko. Równie ważne jest wykluczenie fraz, które są nieprawidłowe.

Analiza efektów

Specjalista, który będzie stale monitorował i optymalizował kampanie reklamowe dla naszej firmy. Na podstawie wyników może wycofywać nieefektywne słowa kluczowe, modyfikować grupę docelową, zmieniać stawki za kliknięcia etc. To wszystko jest możliwe dzięki znajomości samego systemu AdWords, jak i umiejętności zebranych analizy danych.

Przeprowadzić kampanię może każdy, jednak aby kampania była efektywna i skuteczna trzeba posiąść dużą wiedzę i umiejętność korzystania z różnego typu narzędzi.