Media społecznościowe mają bardzo duży potencjał reklamowy. Każdego miesiąca z Facebooka korzysta około miliarda użytkowników, w tym 14 milionów Polaków. Według statystyk przeciętny internauta przeznacza ponad godzinę dziennie, by przejrzeć informacje opublikowane w social mediach. Z ich siły coraz częściej korzystają właściciele firm, którzy prowadzą na Facebooku fanpage swojej działalności, co przynosi im wymierne korzyści. Co można zyskać, przenosząc kampanię reklamową firmy do sieci? Czy warto aktywnie działać na portalach społecznościowych i komu powierzyć zarządzanie profilem firmy? O tym poniżej.

Dlaczego warto prowadzić profil firmy na Facebooku?

Prowadzenie fanpage’a pozwala na wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Prezentacja produktów i usług na Facebooku sprawia, że zwiększa się rozpoznawalność marki, co w efekcie prowadzi do wzrostu sprzedaży. Aktywne działania w social mediach pozwalają nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, zdobyć ich zaufanie i dzięki temu wyróżnić się na tle konkurencji. Co więcej, reklama w mediach społecznościowych jest nie tylko skuteczna, ale i bardzo korzystna pod względem finansowym.

Czy Facebook to przyszłościowy kanał komunikacji?

Facebook pozwala na aktywną komunikację i realizację strategii marketingowej. Portal stale się rozwija, jest nie tylko wirtualnym miejscem spotkań rodziny i znajomych, ale i ciągle udoskonalaną platformą biznesową umożliwiającą wymianę dóbr. Dodatkowo internauci mają możliwość logowania się poprzez portal na inne popularne strony internetowe dzięki opcji „Zaloguj się przez Facebooka”, co jest znacznie szybszą i wygodniejszą opcją niż tworzenie konta od zera. Z tego względu nie należy obawiać się, że za kilka lat prowadzenie działań reklamowych na Facebooku przestanie być opłacalne.

Komu powierzyć prowadzenie fanpage’a firmy na Facebooku?

Prowadzenie profilu i kampanii na Facebooku można powierzyć profesjonalnej firmie takiej jak https://morelikes.pl/ lub działać na własną rękę. Która opcja jest bezpieczniejsza? Samodzielne działanie w sieci wiąże się ze sporym ryzykiem, ponieważ brak doświadczenia często powoduje, że wizerunek firmy jest niespójny, co niekorzystnie wpływa na jej wiarygodność. Prowadząc kampanię reklamową w social mediach, trzeba zadbać nie tylko o treść, ale i o formę przekazu. Profil prowadzony chaotycznie z materiałami niskiej jakości nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Publikowanie licznych grafik wymaga także znajomości prawa autorskiego. Jeżeli prowadzący profil firmy nie posiada takiej wiedzy i zamieści nieodpowiednio oznakowane materiały, firma będzie borykała się z problemami wizerunkowymi. Z tego względu najlepiej powierzyć prowadzenie fanpage’a profesjonalnej firmie, której pracownicy mają niezbędne doświadczenie, dzięki któremu zadbają o spójną komunikację. Warto zaufać specjalistom, którzy są na bieżąco ze wszystkimi nowinkami ze świata marketingu internetowego, stale się dokształcają i prężnie działają, by wypromować profil firmy na portalu społecznościowym.